Громаді важливо контролювати, як мер Березані та депутати міськради витрачають бюджетні кошти

Звідки беруться гроші в міському бюджеті?

Вони надходять туди у вигляді податків, які сплачують його мешканці до міського бюджету. Держава визначила у Бюджетному кодексі, які саме податки мають залишатися на місцях. Основним джерелом доходів міського бюджету є ПДФО – податок на доходи фізичних осіб, який кожен із нас сплачує із зарплати. У бюджеті міста залишається 60% ПДФО, вони і є основою власних доходів міського бюджету – так званого «загального фонду».

Фінансисти порахували, що ПДФО у 2018 році складе майже 60% від загального фонду міського бюджету (33 995 000 грн.), а в цілому його доходи визначені в сумі 65 млн. 405 тисяч гривень.

Довідка: навіть із нинішньої мінімалки у розмірі 3200 гривень кожен із нас сплачує 576 грн. ПДФО щомісяця. Якщо врахувати, що у місті залишається 60% цього податку, то місто із цієї суми має 345,6 грн. За рік – 4 147,2 грн. із найменшої зарплати. Ось чому важливо контролювати, як мер та депутати витрачають наші з вами гроші.

Є ще одне джерело доходів: податок на прибуток комунальних підприємств повністю залишається в місті. Проте у Березані практично всі комунальні підприємства збиткові! І «тягнуть гроші» з міського бюджету на дотації. Тому на 2018 рік заплановано з усіх комунальних підприємств отримати прибуток розміром… 8 000 грн.

Крім цього, у бюджеті залишаються внутрішні податки на товари та послуги (11 300 000 грн.), а саме – акцизний збір із торгівлі вроздріб цигарками та алкоголем – 1 800 000 грн.; акцизний податок з ввезених на митну територію України пального – 7 500 000 грн.; акцизний податок з вироблених в Україні підакцизних товарів (пального) – 2 000 000 грн.

У 2018 році очікується надходження від місцевих податків у розмірі – 20 102 000 грн. (єдиний податок – 8 300 000 грн., податок на нерухоме майно – 11 800 000 грн., туристичний збір – 2 000 грн.).

Місто планує отримати ще й неподаткові надходження, тобто такі, які одержує держава від власності, підприємницької діяльності, фінансових санкцій та інших доходів, що не відносяться до обов’язкових податків, зборів та платежів. У 2018 році планують отримати неподаткових надходжень у розмірі 3 924 000 грн. РАЗОМ ДОХОДІВ – 69 400 000 грн.

Проте, окрім власних надходжень, місто має й державні, спрямовані на виконання делегованих повноважень. У 2018 році Березань планує отримати 90 562 600 грн. субвенції з державного бюджету.

17 533 800 грн. – це освітня субвенція. Вона призначена для шкіл, а фактично – на зарплату вчителів. На дитсадки, харчування дітей, ремонти у закладах освіти місто виділяє гроші з власного «гаманця».

14 026 800 грн. – це медична субвенція. Вона йде на зарплату медиків, але навіть цієї суми міській медицині не вистачає.

20 794 000 грн. – субвенція з державного бюджету на виплату допомоги сім’ям з дітьми, малозабезпеченим сім’ям, особам, які не мають права на пенсію, особам з інвалідністю, дітям з інвалідністю і т.д.

36 999 000 грн. – субвенція призначена на надання пільг та житлових субсидій населенню на оплату електроенергії, природного газу, послуг тепло-, водопостачання і водовідведення, квартирної плати (утримання будинків і споруд та прибудинкових територій), управління багатоквартирним будинком, вивезення побутового сміття та рідких нечистот.

140 000 грн. – субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на надання пільг та житлових субсидій населенню на придбання твердого та рідкого пічного побутового палива і скрапленого газу.

469 000 грн. – субвенція на виплату державної соціальної допомоги на дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, грошового забезпечення батькам-вихователям і прийомним батькам за надання соціальних послуг.

Місцевий гаманець

gamanec

Крім цього, міський бюджет отримає кошти «на здійснення заходів щодо соціально-економічного розвитку окремих територій». Ці гроші розподіляються окремими постановами Кабміну на конкретні об’єкти. Так, минулого року Березань отримала на розвиток 6 млн. 100 тис. грн. Деякі ЗМІ писали про те, що гроші нібито «вибив» нардеп Павло Різаненко, або ж місто отримало фінансування завдяки особистій ініціативі міського голови Володимира Тимченка. Проте мусимо зауважити: кошти надаються всім регіонам – залежно від потреб. Є таке поняття, як бюджетні запити, тож вживання слів «вибив» та «за особистою ініціативою міського голови» – недоречне.

Куди ж підуть 159 млн. 962 тис. 600 грн.? Людям така цифра, зазвичай, видається майже недосяжно-магічною. Але насправді варто пильніше подивитися на статті витрат, і ми побачимо, що левова частка грошей іде на зарплати бюджетників. ( 43 014 000 грн., що становить майже четверту частину доходів. При цьому 10 045 000 гривень – це зарплати чиновників). На оплату комунальних послуг та енергоносіїв іде 5 млн. 222 тис. 200 грн. Ще одна вагома за кількістю витрат стаття – це гроші на субсидії та соціальну допомогу, які дає держава зі свого бюджету для соціально незахищених громадян – 63 млн. 636 тис. грн. І, нарешті, ще одну групу витрат складають кошти, які б ми назвали « коштами на утримання міста» – це гроші на ЖКГ, медикаменти і лікарні, харчування в лікарнях та школах та виконання міських програм.

Бюджет розвитку чи проїдання?

Скільки коштів місто витратить на розвиток? Ми вже говорили про таке поняття, як «бюджет розвитку» – це саме той фонд міської скарбниці, який спрямовується на капітальне будівництво, реконструкцію, закупівлю довго вживаних речей, наприклад, обладнання для лікарень (є таке розумне поняття «капітальні вкладення»). Тобто усе те, що забезпечує не лише утримання міста, а також його розвиток. Коштів, які підприємства перераховують на розвиток інфраструктури Березані, недостатньо, і тому місто «перекладає» гроші з кишені в кишеню: передає із загального фонду до спеціального. 13 млн. 450 тис. 982 грн. – бюджет розвитку на 2018 рік, це лише 7,7 % всього міського бюджету. І тому бюджет міста аж ніяк не можна назвати таким, що спрямований на його розвиток. Що збирається влада зробити за рахунок цих коштів?

З нього планують витратити – 200 000 грн (Виготовлення проект-кошт.докум.на реконструкію свердловини №12);  80 тис.грн надали освітянам для придбання обладнання довгострокового користування.

Для організації благоустрою населених пунктів збираються придбати обладнання довгострокового використання на суму 1 млн. 762 тис. грн.

Для Управління соціального захисту населення виконавчого комітету Березанської міської ради передбачили придбання обладнання довгострокового користування на суму 25 000 грн та заклали кошти на проведення кап ремонту Березанського міського центру комплексної реабілітації в т.ч. експертиза на суму 4 млн. 894 тис. 199 грн.

Відділу культури і туризму з бюджету розвитку дісталося 40 тис. грн. 30 тис. грн. – для будинку культури (придбання обладнання довгострокового користування) та бібліотекам – 10 тис. грн. (придбання обладнання довгострокового користування).

Огородити цвинтар у районі Світанок (1 499 900 грн.); придбати рентген-апарат (212 тис. грн.); момографічну систему (3 850 000 грн.), провести капремонт вул. Польова (678 тис. грн.), пров. Чаленка (27 299 грн.); вул. Затишна (34 004 грн.), вул. Зої Космодемянської (36 710 грн.), пров. Вишневий (34 658 грн.); вул. Чубинського (35 171 грн.); вул. Білоглинна (12 тис. грн.); вул. Журавлина (30 041 грн.).

Втім, залишається незрозумілим, навіщо міська рада витрачала кошти на виготовлення проектної документації для проведення ремонтних робіт інших вулиць.

Так, 19 жовтня КП «Березанський ККП» оплатив послуги ФОП Атаманчук А.Б. за розроблення проектно-кошторисної документації (вул. Чернишевського, вул. Прорізна); договiр №16 вiд 18.10.2017 року; акт №1 вiд 18.10.2017 року у сумі 38 340 грн. та 38 363 грн. за розроблення проектно-кошторисної документацiї (вул. Недрянська); договiр №14 вiд 18.10.2017 року.

36 401 грн. ФОП Атаманчук А.Б, отримав за розробку проектно-кошторисної документацiї (вул. Калинова, пров. Калиновий).

32 243 грн. – за розробку проектно-кошторисної документацiї (пров. Недрянський); договiр №15 вiд 18.10.2017 року; акт №1 вiд 18.10.2017 року.

Наталя КИРИЛЕНКО, власкор НВ

Sharing is caring!

Send a Comment