Історія одного сумнівного рішення Березанської міської ради

screenshot_2

Певно саме ці рядки відомої поезії Тараса Григоровича Шевченка пригадалися меру м. Березань Тимченку в мить підписання рішення Березанської міської ради Київської області № 388-39-VII від 12.10.2017 р. «Про звернення до Центральної виборчої комісії України». Можливо, у цю пріснопам’ятну хвилину очільник Березанської міської ради навіть лукаво підморгнув Кобзарю, мовляв, а що? І я здатен до творчості!

volodimir-timchenko

Володимир Тимченко

І невтямки йому було зрозуміти у той час різницю між геніальністю та злодійством…

Громадськість міста Березань неабияк здивувало повідомлення у місцевій газеті, де йшлося про те, що депутати Березанської міської ради на одній із чергових сесій внесли зміни до порядку денного та розглянули питання «Про звернення до Центральної виборчої комісії України». Як наслідок – прийняли рішення: підтримати звернення голів Березанської міської організації політичної партії «Об’єднання «Самопоміч», Березанської міської організації політичної партії «Українське об’єднання патріотів «Укроп», Березанської міської партійної організації Всеукраїнського об’єднання «Свобода», Березанської міської організації Радикальної партії Олега Ляшка, Блоку Петра Порошенка «Солідарність» в м. Березань щодо бездіяльності Березанської міської виборчої комісії.

І що то за оказія? – чухали люди потилицю, намагаючись зрозуміти такий поворот подій, бо ж із інформації, розміщеної у соцмережах, знали про всі подробиці роботи Березанської міської виборчої комісії: і як ЦВК за систематичні порушення Березанською міською виборчою комісією попереднього складу норм Конституції України та Закону України «Про місцеві вибори» було припинено роботу всієї комісії, і як колишній голова Березанської міської виборчої комісії  Ігор Братко (до речі, син голови місцевого партійного осередку партії «БПП «Солідарність» Володимира Братка) не передавав печатку своєму наступнику допоки у справу не втрутились працівники Березанського ВП Переяслав-Хмельницького ВП ГУ Національної поліції у Київській області, і як члени комісії від місцевих партійних осередків, очільники яких ініціювали звернення до ЦВК, саботували роботу виборчої комісії. Тож як після цього сприймати подібне рішення Березанської міської ради?

igor-bratko

Ігор Братко

Голова Березанської міської виборчої комісії Наталя Кириленко, ознайомившись із текстом рішення та витребуваними у Березанської міської ради документами, що стали підґрунтям для його прийняття, розмістила у спільноті «Березанську владу під контроль громади» на сторінках Facebook гнівний пост «Що за безлад у Вашому королівстві?»:

ochilniki-miskradi

«Це було б дуже смішно, якби не було так плачно: побіжне ознайомлення з витягом із протоколу засідання 39-ої чергової сесії Березанської міської ради сьомого скликання (2 засідання) наочно демонструє небажання наших обранців працювати за Регламентом, який вони самі ж і приймали.

Аби не бути голослівною, познайомлю учасників спільноти з деякими із цих порушень. Для початку зауважу, що мова йтиметься про розгляд питання «Про звернення до Центральної виборчої комісії України» та коротенько нагадаю для тих, хто не часто заходить на сторінку спільноти, – голови місцевих партійних осередків таких політичних партій:

yurij-glushhuk

«УКРОП» (Глущук Ю.В.),

volodimir-bratko

«БПП «Солідарність» (Братко В.Б.),

yurij-ivanchuk

«ВО «Свобода» (Іванчук Ю.А.),

oleg-sivak

«Обєднання «Самопоміч» (Сивак О.В.),

v-filonenko

«Радикальної партії Олега Ляшка» (Філоненко В.М.)

ініціювали перед міським головою розгляд на сесії питання «Про звернення до Центральної виборчої комісії України», оскільки Березанська міська виборча комісія (у новосформованому складі), на їхню думку, виявила повну бездіяльність і не змогла провести жодного засідання.

А тепер, маючи на руках витяг з протоколу, давайте поглянемо, як розвивалися події далі і яким чином все побачене нами відповідає нормам Регламенту Березанської міської ради:

Отже, відповідно до статті 40 Конституції України (254к/96-ВР), усі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, що зобов’язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк.

Як видно із отриманих мною належним чином завірених копій заяв голів місцевих партійних осередків до міського голови, всі вони подані у період з 06.10.2017 р. по 10.10. 2017 р.

Сесія Березанської міської ради відбулася 12 жовтня. Тобто у міського голови В.Г. Тимченка для надання обґрунтованої відповіді було принаймні 2 дні. Два дні для того, аби зазирнути до Регламенту та прочитати там:

Стаття 22. Субєкти права внесення пропозицій щодо питань на розгляд міської ради (ініціатори).

  1. Пропозиції щодо питань на розгляд Ради можуть вносити (ініціатори):

– загальні збори громадян (в порядку місцевої ініціативи або іншому визначеному законом і Статутом територіальної громади порядку);

– міський голова;

– постійна комісія;

– депутат (депутати);

– депутатська група, фракція;

– виконавчий комітет або виконавчий орган міської ради.

І пояснити головам партійних осередків міста, що не можуть вони туди лізти, куди їхня голова не лізе (якось так). Адже вони не входять до числа осіб, яким надано виключну компетенцію вносити пропозиції на розгляд Ради.

Але голова не спромігся надати такої відповіді. Чи, може, не знав норм Регламенту?

Переходимо до наступного кроку.

Стаття 28. Затвердження порядку денного і внесення до нього змін. Послідовність розгляду питань порядку денного

  1. Проект порядку денного оголошується головуючим на початку пленарного засідання Ради, він приймається за основу більшістю від присутніх на пленарному засіданні Ради. Пропозиції про зміни та доповнення до проекту порядку денного (виключення окремих питань, зміна черговості їх розгляду) ставляться головуючим на голосування у порядку їх надходження. Рішення по пропозиціях про зміни і доповнення до порядку денного ухвалюється більшістю від присутніх на пленарному засіданні.

Зверніть увагу, які саме зміни, відповідно до Регламенту, можуть вноситись до Порядку денного: ВИКЛЮЧЕННЯ ОКРЕМИХ ПИТАНЬ або ЗМІНА ЧЕРГОВОСТІ ЇХ РОЗГЛЯДУ). Все. І в цьому є логіка. Бо перш, ніж потрапити на світлі очі наших депутатів, питання порядку денного обговорюються на комісіях і без цього попереднього обговорення виносити їх на голосування ніяк не можна.

Але тільки не в нашому випадку – тут все робилося нашвидкуруч. І «депутати затвердили порядок денний засідання 39-ої чергової сесії Березанської міської ради сьомого скликання із доповненнями (порядок денний роздано депутатам)».

І ось з цього моменту починається найцікавіше. Якщо вірити витягу з протоколу (а ми мусимо йому вірити, бо ж «з оригіналом згідно», першим питанням депутати слухали «Про звернення до Центральної виборчої комісії України». Доповідає Сивак О.В. – депутат Березанської міської ради. Про що він доповідає з протоколу не зрозуміло. Досить й того, що доповідає. Але…у мене вже з’являється запитання: а в якості кого він доповідає? Заяви із пропозиціями розглянути питання надавались головами партійних осередків міському голові. Тому, головні, так би мовити, дійові персонажі у цій історії саме вони – голови місцевих партійних осередків та міський голова. До чого тут депутат Сивак О.В.?

Далі більше – відбувається голосування «За основу і в цілому».

Ось так відразу. Без будь-якого обговорення. Всупереч ст. 37 Регламенту Березанської міської ради «Порядок голосування та прийняття рішення ради»:

  1. Рішення ради з будь-якого питання після його обговорення приймається на її пленарному засіданні у такій послідовності:
  2. Головуючому заборонено ставити рішення на голосування в цілому без його попереднього голосування за основу, за відсутності мовчазної згоди ради. Голосування за основу і в цілому можливе виключно у випадку, коли на заклик головуючого: «Чи можливо даний проект рішення поставити на голосування за основу і в цілому?», не надійшло жодного заперечення депутатів.

То що, дорогі депутати, загинаєте пальці? Ще одне порушення норм Регламенту. Вірніше відразу два – рішення приймалось без обговорення, а голосування проводилося відразу «за основу і в цілому».

Думаєте на цьому все завершилось? Ні! Якщо вже порушувати, то порушувати. Регламентом наші обранці ноги витирають!

Стаття 38. Рішення Ради

  1. На пленарних засіданнях Рада може приймати нормативно-правові, ненормативні та інші акти у формі:

– рішення Ради, прийнятого у межах її компетенції для досягнення певної цілі, що спричинює певні юридичні наслідки.

РІШЕННЯ РАДИ МАЄ БУТИ ПРИЙНЯТЕ У МЕЖАХ ЇЇ КОМПЕТЕНЦІЇ

А хто орган місцевого самоврядування наділяв функцією розглядати звернення кого б то не було до ЦВК? А ніхто! І ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», на яку Березанська міська рада посилається у своєму рішенні, такого права депутатам не надає.

Ну й останнє – Стаття 49. Повнота та дійсність Регламенту

  1. Регламент Ради затверджується на пленарному засіданні Ради більшістю голосів від загального складу депутатів Ради.
  2. Даний Регламент регулює діяльність Ради та припиняє свою чинність з моменту ухвалення регламенту Березанською міською радою наступного скликання.
  3. Контроль за дотриманням Регламенту покладається на Міського голову, Секретаря Ради, уповноважену постійну комісію. Під час пленарного засідання Ради контроль за дотриманням Регламенту покладається на головуючого на пленарному засіданні.

Тільки не заходьтеся у шаленому реготі – виявляється, що контроль за дотриманням норм Регламенту покладається на тих, хто його безпардонно порушує – міського голову Володимира Тимченка, голову Регламентної комісії Олега Сивака, секретаря міської ради Ларису Москаленко.

larisa-moskalenko

Лариса Москаленко

Сподіваюсь, що для наших місцевих депутатів все сказане мною видасться новиною і розкриє очі на те, що відбувається у сесійній залі. А значить, вони, як добропорядні громадяни, внесуть на розгляд наступної сесії питання про порушення Регламенту під час проведення 39-ої сесії Березанської міської ради та притягнуть до відповідальності осіб, винних у його порушенні. Так чи ні?»

Досить детальний аналіз порушень процедурних питань прийняття рішення, як на нашу думку. Однак, як тільки документи потрапили до редакції газети «Наша версія», ми зрозуміли – одними порушеннями процедурних питань пан голова Володимир Тимченко не обмежився: пішов на вчинення кримінального злочину – службове підроблення, тобто внесення службовою особою до офіційних документів завідомо неправдивих відомостей, що карається штрафом до п’ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або обмеженням волі на строк до трьох років, з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років.

І до такої думки нас привели наступні обставини справи.

Уважно ознайомившись із документами, а саме – заявами на адресу Березанського міського голови Володимира Тимченка від голови партії «Блок Петра Порошенка «Солідарність» в м. Березань В. Б. Братка, голови Березанської міської партійної організації Всеукраїнського об’єднання «Свобода» в Київській області Ю. А. Іванчука, голови Березанської міської організації політичної партії «Українське об’єднання патріотів «УКРОП» Ю. В. Глущука, голови Березанської міської організації політичної партії «Об’єднання САМОПОМІЧ» О. В. Сивака, голови Березанської міської організації Радикальної партії Олега Ляшка В. М. Філоненко, ми звернули увагу на одну цікаву обставину – жодна із заяв не має вхідного реєстраційного номера, а це наводить на думку, що заяви були написані заднім числом, тобто після того, як депутати прийняли рішення «Про звернення до Центральної виборчої комісії України». Для чого? А щоб якось пояснити громадськості раптове бажання депутата О. В. Сивака внести до порядку денного розгляд питання «Про звернення до Центральної виборчої комісії України».

Що стосується тексту самого звернення, яке підтримали депутати, то його немає. Просто не існує в природі. В іншому випадку звернення голів місцевих партійних осередків до ЦВК мало б стати додатком до рішення Березанської міської ради Київської області як невід’ємна його частина.

То що ж перед нами? Не що інше як факти службового підроблення. І якщо до подібних діянь представники місцевого самоврядування вдаються з приводу розгляду таких питань, то що можна говорити про рішення Березанської міської ради з питань більш значущих? Чи відповість хоч один із учасників службового підроблення за скоєний злочин чи й надалі писатимуть в офіційних документах що попало та як попало? Це запитання редакція адресує місцевим правоохоронцям і з нетерпінням чекатиме на нього відповіді.

Іван ГРИГОРІВ, кор. НВ

 

 

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *