Олена ЄСКІНА: «Міжнародний скандал в центрі Києва — під загрозою костьол Св. Олександра»

На очах киян знищується пам’ятка архітектури національного значення — костьол Святого Олександра на вул. Костьольній, 17

SOS2

Цей костьол знаходиться у комунальній власності міста та самовільно, всупереч нормам чинного законодавства, перебудовується за ініціативою архієпископа Петра Мальчука.

архиепископ Мальчук

Архієпископ Петро Мальчук

Поки немає жодної реакції на мої численні звернення. А протиправна перебудова триває!!! 

SOS1

Дивно, що Департамент культури КМДА, взагалі, не в курсі того, що відбувається, та потребує «додатковий час для вивчення ситуації». 

SOS6

Таке враження, що просто тягнуть час, поки ганебне спотворення пам’ятки не закінчиться! Правоохоронні органи належним чином теж не реагують!

Минулого місяця зверталася до міністра закордонних справ пана П. Клімкіна з вимогою звернутися від імені держави України до Ватикану з нотою протесту, в якій викласти вимогу перевести пана Мальчука в інше місце, замінивши його на цій посаді іншою особою, яка буде поважати закони країни, в якій вона мешкає, враховувати позицію місцевої влади та думку громади.

SOS4

 

SOS5

На жаль, поки що від  Павла Анатолійовича Клімкіна відповіді немає.

Щойно Комісія Київради з питань культури розглядатиме моє звернення з цього приводу за дорученням Київського міського голови. Мої вимоги підтримано у повному обсязі.

SOS7

Зараз з представниками громадськості та Управління охорони культурної спадщини приїхали до костьолу, щоб викликати міліцію. Чекаємо на слідчо-оперативну групу.

SOS3

Дуже прошу шановних журналістів та представників ЗМІ відреагувати: лише максимальний розголос може врятувати памятку!

PSЩойно на сайті НВ було розміщено цю публікацію, як на ФБ-сторінці депутата Київради з’явилися коментарі її опонентів.

Victoria Borovetska Olena Yeskina, що Ви маєте на увазі- “перебудовує”?

Павел Ботвиновский Можете подробней что не так. Вокруг башен установили леса. И?

Сергій Гаращук То називається вибори на носі!)))))) Не має чим більше попіариться… Хочу звернути її увагу, що чомусь парафіяни жодного разу не скаржились на внутрішнє облаштування. А фраза, що розпис “низької” якості, це є лише ознакою низької освіти!

Marijka Polatewicz Шановний, ви навіть уяви не маєте, скільки листів і звернень написали парафіяни щодо цього знищення храму усім церковним і державним інстанціям. Всі відмовчуються. Не знаєте – не кажіть. Чи потрібно вам особисто приносити кожен лист скарги від парафіян, щоб ви такі дурниці не писали? Вже 2-й рік парафіяни боряться за збереження храму… До чого тут вибори?

Сергій Гаращук Приносьте, адже є настоятель храму, йому передавайте! І це відання настоятеля храму, а не архієпископа. Оскільки архієпископ не займається конкретних храмом. Окрім цього існує нунціатура, яка також приймає звренення від громад.

Luda Zadorozhna Барышня Еськина, действительно решила, засветить свою фамилию перед выборами, да вот только, в результате выставила себя не очень умной (мягко выражаясь) неспособной разобраться в разнице между косметическим ремонтом и “перебудовою”

Ганна Путова Будь-які роботи на пам’ятці мають погоджуватися з відповідними органами. Якщо екселенція Мальчук цього не розуміє – нічим допомогти йому не можна. Якщо декотрі парафіяни не бачать, що в костьолі коїться кримінальний злочин – теж нічим їм допомогти не можу. Те, що робить єпископ – злочин і гріх. Йому на це вказували неодноразово. Настав час діяти державним органам.

Marijka Polatewicz Сергій, ви мабуть учора прокинулись. І настоятеля і архієпископа і нунція давно пройдено. А ви хто такий з них трьох, щоб вам нести?

Сергій Гаращук А ви хто така, щоб піднімати такі питання?! А зрештою, коли спілкування переходить на рівень – ти хто такий, то це безтактовність! Тому більш не має про що спілкуватись!До побачення!

Marijka Polatewicz Я парафіянка, храм якої руйнують. А ви хто такий? Цікаво, ахто “такі” питання має підіймати, як не парафіяни, яким ця парафія належить?

Luda Zadorozhna Давайте начнем с преступления, начавшегося в 1952 году и длившимся до 1991 года (костел был отобран у верующих под обсерваторию при киевском Университете с целью использования его под планетарий). А кто как не совдеповская власть изуродовала внутри костел, внутри настроили там этажей, реставрировали это не за деньги бюджета города, а как и сейчас за деньги прихожан. А когда зимой под куполом начала штукатурка сыпаться из-за протекающей крыше, то Еськина не беспокоилась о памятнике архитектуры, а теперь печется зачем католики тратят в такое тяжелое время свои собственные деньги на ремонт костела, ее какое дело, куда прихожане тратят свои деньги (почитайте ее обращение к Министру).

Marijka Polatewicz Людмила, зараз “розмальовки” храму, відбуваються не за рахунок парафіян. І боряться проти такого “ремонту” перш за все парафіяни. У вас особистий конфлікт з пані Єскіною, то не переносьте його на проблему в парафії.

Luda Zadorozhna Marijka Polatewicz как минимум раз в неделю я в этом храме Вас не замечала, так аргументируйте, чем уничтожают (ломают) костел? То есть то, что было два года назад – потеки на стенах, осыпавшаяся штукатурка и трещины в стенах – Вас устраивало лучше. Кстати Марийка, у Вас “на стене” иконы не католические, может вы и парафиянка, но очевидно какой-то другой парафи.

Marijka Polatewicz Людмила, іконопису я вчилася в Кракові у римо-католиків єзуїтів, в храмі від моменту його віддання парафіянам, перша сповідь у о.Яна Крапана. Перерахувати усіх настоятелів за всі роки? Працювала католицькому медіа центрі і була редактором і художником катол.журналу для дітей Водограй. Поміряємося хто більший римо-католик і парафіянин з нас? Мені не подобались “потеки на стенах”. Храм потребував оновлення. І воно поступово відбувалося. Особливо зі смаком і стилем це робилося при о.Олександрі. Грошей на ремонт назбирати не могли ( парафіяльних складок абсолютно не вистачало). Те, що робиться зараз – всупереч історичній і мистецькій логіці. Про що неодноразово мистецтвознавці говорили архієпископові. Костел будувався в домініканському стила – білі стіни, скромно але вишукано. Картина розіп’яття по центру храму. Це все проігнорувалося і робиться абищо тільки б золота і яскравості побільше. Я ЗА те, зо храм потрібно ремонтувати, але НЕ СПАПЛЮЖИТИ!

Тому ми навздогін публікуємо відповідь:

Olena Yeskina Дякую групі підтримки пана архієпископа за увагу до зазначеного посту. Маю повідомити, що як представник територіальної громади м. Києва та член постійної комісії з питань дотримання законності та правопорядку я маю належним чином реагувати на порушення чинного законодавства України, зокрема у частині охорони культурної спадщини та відповідні звернення громадян з цього приводу. Після того, як мною було перевірено, що зазначений факт має місце, роботи проводяться без дозволу центрального органу виконавчої влади та грубо порушуються вимоги ЗУ “Про охорону культурної спадщини” у відношенні до унікальної пам’ятки архітектури національного значення, вживатиму всіх належних заходів для припинення правопорушення та повернення костьолу до первинного стану. Додатково хочу звернути увагу, що виконання будь-яких робіт (навіть, косметичних) на об’єкті, який є пам’яткою національного значення без відповідних дозволів є протиправним та підпадає під дію відповідних статей Кримінального та інших кодексів про правопорушення. При всій повазі до архієпископа, перед ЗАКОНОМ всі мають бути рівні. Інакше, що змінилося після Майдану???

Sharing is caring!

4 thoughts on “Олена ЄСКІНА: «Міжнародний скандал в центрі Києва — під загрозою костьол Св. Олександра»”

  1. Чому б Олені не попрацювати на питанням руйнації ще однієї пам’ятки архітектури – костьолу св.. Миколая у м. Києві (для неї будинок органної музики). Там стіни вже потріскалися в середині та зовні тріщини з палець, фасадна штукатурка падає перехожим на голову. Цей костьол досі не повернули громаді римо-католиків і він досі використовується задля чото завгодно: для розважання публіки, для лекцій, та виставок. А от службу Божу влада дозволяє проводити тільки коли немає «увеселительных мероприятий». Може депутат Київраді Єскіна знайде кошти на реставрацію, а потім ще і пролобує питання повернення костьолу римо – католикам. І піар гарний вийде перед виборами і користь принесе. А так поки що тільки анті піар та великий мінус як для депутата.

  2. Цікаво, чому 05.08.2015р. на засідання постійної комісії Київради з питань культури не запросили представника хоч однієї із спільнот костьолу св. Олександра та Настоятеля храму, юриста? Щодо систематичного порушення пам’яткоохоронного законодавства підняти питання потрібно, але в зворотному напрямку, не по відношенню до керівництва костьолу та Петра Мальчука, а до Київради, гендиректора КНМЦ по охороні, реставрації та використанню пам’яток історії, культури і заповідних територій Л. Є. Мірошниченко та депутата Київради О. Єскіної, з приводу ігнорування письмових звернень керівництва костьолу про ремонт покрівлі, яка протікала, а постійні потьоки знищували храм всередині. Влада ні ремонт не організувала, ні кошти не виділила. А це злочин – ігнорувати такі звернення від костьолу св. Олександра. Щоб прояснити цю ситуацію, хочу ось що повідомити: наразі все питання полягає у тому, що одній жіночні (прихожанці цього костьолу) не сподобалося те що зображене зараз всередині храму і вона одна почала спочатку тероризувати керівництво костьолу, а потім по 20 скарг подавати на керівництво костьолу, тепер ось «навішала макаронів» на вуха молодому депутату Київради, а та (О.Є) перед виборами вирішила «засвітитися». От така проблема вийшла через одну гіперактивну прихожанку, яка підняла такі хвилі…

  3. Ми в демократичній країні. Якщо є люди яким до серця стиль В.Пшонки мають на це право, якщо роблять це в приватній оселі. Не за держ.кошт і не в арх.пам’ятці державного значення. Тут не викладено фото робіт в інтер’єрі, що і є головною причиною цьоґо галасу. Ліси навколо куполів просто стали останнєю краплею, бо вірити розбудовникам дуже важко після їх дій в середині споруди. Не кажучи про те що політика папи Франциска щодо розтрат в Церкві відома всім.

  4. Всі хто не розуміє архіт. цінності споруди та вважає що чисті білі стіни є для церков “вбогі”, то розчарую. В катол. Церкві це поширена традиція. Див.- костели Успіння, Св. Олександра, Св. Хреста в Варшаві, санта Марія дель Анджелі в Асізі та ще безліч відомих споруд.

Send a Comment