Якщо сімейний лікар відмовляється підписувати декларацію – що робити?

З 2 квітня в рамках медичної реформи в Україні розпочалася кампанія «Лікар для кожної сім’ї». Тепер українцям необхідно обрати для себе сімейного лікаря, педіатра чи терапевта і підписати з ним договір-декларацію. Кампанія лише розпочалась, а в деяких закладах первинної медичної допомоги вже зафіксовані порушення права пацієнтів на вільний вибір лікаря, повідомляє Міністерство охорони здоров’я.

Журналісти розібралась, у яких випадках права пацієнтів порушують. Так, лікарі можуть відмовити у підписанні декларації лише з двох причин: заклад ще не підключений до електронної системи охорони здоров’я або всі лікарі медзакладу набрали оптимальну кількість пацієнтів.

Що робити, якщо вам відмовляють через місце реєстрації

Ви не мусите обирати лікаря та медзаклад за місцем реєстрації. Процитуйте лікарю «Порядок вибору лікаря, який надає первинну медичну допомогу», затверджений Наказом МОЗ №503 від 19 березня 2018 року. Саме цей документ регламентує процес вибору лікаря, подання та припинення дії декларації з вибору лікаря: «Пункт II. 1. Пацієнт (його законний представник) має право обрати лікаря, який надає ПМД, незалежно від зареєстрованого місця проживання».

Зверніться за роз’ясненнями до головного лікаря. Якщо головний лікар відмовляє у реалізації вашого права на вільний вибір лікаря, зверніться до місцевого управління охорони здоров’я із заявою на ім’я керівника управління. Зразок заяви: https://goo.gl/2WGdHx.

poslugy-simejnogo-likarya

Що робити, якщо лікар уже набрав оптимальну кількість пацієнтів

Оптимальна кількість пацієнтів для терапевта – 2000, педіатра – 900, сімейного лікаря – 1800. Але якщо сімейний лікар працює в селі, де мешкає 2000 людей, то всі жителі зможуть обслуговуватись у нього. Окрім того, зараз, на початку кампанії, майже виключені випадки, що всі лікарі медзакладу вже набрали оптимальну кількість.

Якщо вам усе-таки відмовляють у підписанні декларації з цих причин, ви можете звернутися до головного лікаря, який підтвердить чи спростує інформацію про кількість пацієнтів, яку набрали лікарі медзакладу.

Якщо головний лікар відмовляється надати роз’яснення, зверніться до місцевого управління охорони здоров’я із заявою на ім’я керівника управління. Ви можете поділитися своїм досвідом у спеціальній формі зворотного зв’язку МОЗ України: https://goo.gl/forms/CL2mQGT20GwgOBAn2.

Що робити, якщо заклад ще не підключений до системи

Пацієнт не може підписати декларацію з лікарем, якщо заклад, у якому працює лікар, не підключений до електронної системи охорони здоров’я. Це технічно неможливо. Дізнайтеся точну дату, коли заклад буде підключено до системи «Електронне здоров’я». Якщо відповіді на це питання немає у вашого лікаря і в реєстратурі, зверніться до головного лікаря.

Якщо ви вже визначилися з лікарем і медзакладом, куди будуть направлятись гроші за ваше обслуговування, ви можете зачекати: кампанія з вибору лікаря буде тривати до тих пір, поки всі українці не оберуть собі лікаря.

Ви також можете обрати іншого лікаря. Підключені до електронної системи медзаклади, які готові підписувати декларації з пацієнтами, ви впізнаєте за наліпкою «Тут можна обрати свого лікаря».

Нагадаємо, 30 січня набув чинності Закон України «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення». Він серед іншого передбачає автономізацію медзакладів – перетворення медичних закладів у комунальні некомерційні підприємства. У такому статусі вони зможуть укласти договори з Національною службою здоров’я України та отримувати пряме фінансування за надані послуги з Державного бюджету.

Як повідомлялося раніше, з 2020 року, згідно з медичною реформою, лікар не буде зобов’язаний безкоштовно надавати послуги первинної медичної допомоги людині, яка відмовляється підписувати декларацію.

Джерело

Sharing is caring!

Send a Comment