Одіозне сімейство Засух може заволодіти землею під столичним аеропортом

Ділянку під аеропортом «Київ», котра належить столиці, може отримати фірма скандально відомого сімейства екс-губернатора Київської області. Нині Анатолій Засуха, його дружина Тетяна та син Андрійбізнесмени, а також не залишають політики…

Департамент земельних ресурсів КМДА пропонує депутатам Київради розділити земельну ділянку, що належить КП «Міжнародний аеропорт «Київ» і знаходиться в його постійному користуванні. Загальна площа території складає 239 га. Від нього пропонують відокремити дві ділянки – 0,49 і 0,27 га – для передачі приватній компанії «Спец-Авіа». Фірма ще в 1998 році купила розташовані на цій землі ангари для обслуговування літаків. Тепер вона просить оформити ділянки в оренду або власність.

Поки столичні депутати не поспішають роздавати землю аеропорту. «Ці ділянки ще можуть знадобитися. Якщо вони відійдуть в довгострокову оренду або у власність приватної компанії, ми вже не зможемо на них претендувати, навіть якщо виникне необхідність розвивати комунальний аеропорт», – заявив голова робочої групи з питання поділу земельної ділянки Роман Марченко.

Нагадаємо, що родина Засух входить в ТОП-100 найвпливовіших людей Київщини, який підготували спільно інформаційний портал «Моя Київщина» та всеукраїнська газета «Слово і діло».

Міська влада висловлює наміри розвивати аеропорт. У плані реалізації Стратегії розвитку Києва в 2016-2018 роках заплановано будівництво двох нових ангарів, аварійно-рятувальної станції та двох місць стоянки повітряних суден для протиожеледної обробки. На будівництво цих об’єктів, а також ще на кілька ремонтів і оновлень в найближчі три роки хочуть витратити 263 млн. грн.

Бюджетні кошти витрачати не планують: КП «Міжнародний аеропорт «Київ» є одним з небагатьох прибуткових міських підприємств. У 2015 році його прибуток перевищив 20 мільйонів гривень. За цим показником аеропорт випередили тільки будівельне КП «Житлоінвестбуд-УКБ», прибуток якого склав 50 мільйонів, і КП «Київреклама» (21 млн. грн.).

Дирекція аеропорту і профільний департамент транспортної інфраструктури КМДА заперечень проти відділення земельної ділянки від території «Києва» не мають. Однак, на думку Романа Марченко, міськраді належить ретельно розібратися в цьому питанні. Не виключено, що в кінці кінців буде винесено протилежне рішення – про викуп майна «Спец-Авіа» за бюджетні гроші.

Поки що комісії Київради не затвердили рішення про розподіл земельної ділянки аеропорту. Але це не означає, що питання закрите. Його і далі планують виносити і на комісії, і на пленарне засідання міськради.

Хто стоїть за приватною фірмою, яка претендує на землю муніципального аеропорту?

75% акцій ПАТ «Спец-Авіа» розподілені між трьома британськими компаніями – Tolineks Properties LLP, Amserv Consulting LLP і Capini Investment LLP. Далі шляхи власності ведуть на Панаму, і дізнатися їх кінцевих бенефіціарів безпосередньо не можна. Але це неважко зробити, подивившись на керівні органи «Спец-Авіа». Глава правління компанії – Олег Вайханский, який одночасно керує фірмою «Плазма-Поліс», що належить приватному сільськогосподарському підприємству «Агрофірма «Світанок». Це одна з найбільших агрокомпаній Київської області. Її штаб-квартира розташована недалеко від села Ковалівка у Васильківському районі. «Світанок» належить Тетяні Засусі – дружині колишнього губернатора Київської області. Восени 2012-го Засуха зі скандалом програла парламентські вибори у своєму окрузі (результати голосування в підсумку були скасовані).

Представники «Світанку» буквально окупували всі органи управління «Спец-Авіа». Вони знаходяться в ревізійної комісії, наглядову раду і т. д., а головою наглядової ради є Наталія Войтенко – за сумісництвом заступник директора з аграрних питань агрофірми.

Виручка «Світанку», за оцінками «ДС», перевищує 500 мільйонів гривень, тоді як «Спец-Авіа» не може похвалитися тим, що генерує для свого реального, а не офшорного власника хоч трохи значущий грошовий потік. Виручка авіапідприємства в 2014 році склала 3,8 мільйонів гривень. Ще пару років тому компанія займалася тим, що за заявками різних міністерств і відомств проводила авіа патрулювання газопроводів, нафтопроводів, ліній електропередач, водойм, лісів. Однак замовлень вже немає, і техніка давно списана. За даними Державіаслужби, останнього свого літака типу Як «Спец-Авіа» позбулася в 2013 році, і на сьогоднішній день в її авіапарку офіційно не залишилося жодного повітряного судна.

Можливість отримати землю на території аеропорту «Київ», яка активно забудовується, – це шанс повернути компанії економічний сенс існування.

Джерело

Sharing is caring!

Send a Comment