Комунальна мафія Києва погрожує боржникам конфіскацією майна і засекречує неіснуючі акти виконаних робіт

У Києві близько 5% споживачів системно не сплачують за житлово-комунальні послуги і накопичують суму боргу. Це близько 50 тисяч особових рахунків, які не сплачують усім виконавцям послуг і відмовляються реструктуризувати заборгованість. До таких боржників можуть бути застосовані санкції у вигляді арешту майна та обмеження виїзду за кордон. Про це сьогодні під час прес-брифінгу заявив генеральний директор комунального концерну «Центр комунального сервісу» А.Щербина.

За його словами, не менше 80% киян своєчасно оплачують рахунки, але близько 5% споживачів із невідомих причин системно не платять, фактично, за усі спожиті послуги.

«Ми системно інформуємо споживача про наявність боргу – надсилаємо повідомлення, телефонуємо тощо. Адже через сусіда-боржника страждає весь будинок, який не підключають до послуги. Ми намагаємося вирішити питання в досудовому порядку, але якщо вже справа дійшла до суду, то наслідками для споживача може стати арешт майна та заборона виїзду за кордон, – говорить А.Щербина. – Судові витрати у розмірі 1921 грн. також покладаються на боржника, а крім суми основного боргу, на кожну послугу нараховуються 3% річних та втрати від інфляційних процесів за весь період прострочення боргу».

«У разі позитивного рішення суду, відбувається стягнення боргу в примусовому порядку. У першу чергу, на кошти боржника, шляхом їх арешту та списання з рахунків без згоди власника рахунку. У разі відсутності у боржника коштів та цінностей, достатніх для задоволення вимог, стягнення невідкладно звертається на майно, за умови перевищення суми боргу 83 460,00 грн. Також законодавством передбачено, що суд може обмежити у праві виїзду за межі України боржника за невиконання судового рішення. Тому ми наполегливо радимо громадянам не накопичувати борг, звертатися до «Центру комунального сервісу», якщо виникають питання щодо нарахувань», – сказав керівник ЦКС.

Втім поразка боржників у правах не настільки невідворотна, як її намагається представити Щербина. Перш ніж отримати бажане рішення суду з дозволом на конфіскацію майна боржника, доведеться довести, що споживач не платив ЗА НАДАНІ ПОСЛУГИ! А надання послуг необхідно підтвердити актами виконаних робіт.

Перед початком опалювального сезону мешканці однієї з печерських хрущовок звернулись до КП «Київтеплоенерго» з інформаційним запитом в порядку Закону України «Про доступ до публічної інформації», в якому просили надати завірені належним чином копії паспорта технічного стану теплової мережі; акту на гідравлічне випробування трубопроводу; акту на гідравлічне випробування абонентського приєднання; акту на промивання (продування) трубопроводів з квитанціями на придбання відповідних реагентів; актів виконаних робіт з поточного ремонту теплових мереж за 2016- 2019 рр.; актів виконаних робіт з капітального ремонту теплових мереж за 2016-2019 рр.; актів допуску до експлуатації вузла обліку теплової енергії; акту готовності до опалювального сезону 2019-2020 рр.

На тлі невигадливих відписок, якими комунальні служби зазвичай реагують на 99,99% звернень своїх годувальників, відповідь КП «Київтеплоенерго» вирізнялась неабиякою винахідливістю: інформація про об’єкти, які забезпечують централізованим опаленням та гарячим водопостачанням будинок, належить до конфіденційної, доступ до якої обмежено виключно в інтересах безпеки, оскільки об’єкти, що призначені для централізованого забезпечення теплом та гарячим водопостачанням промислових підприємств, житлових та адміністративних будівель м. Києва з одночасним постачанням електроенергії в енергосистему України (ТЕЦ, СТ, котельні), відносяться до переліку об’єктів державної власності та мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави, тому запитувана інформація не підпадає під визначення Закону України «Про доступ до публічної інформації» та не є публічною. Крім того, політика компанії є конфіденційною та не підлягає розголосу третій особі.

Але ж мешканці не претендують на розвіддані про об’єкти енергосистеми України. Вони лише бажають знати – і мають на це законне право, в якому стані перебувають комунікації будинку, що належать їм на праві спільної сумісної власності і утримуються їхнім коштом. Акти, які КП «Київтеплоенерго» зобов’язано їм надати, передбачені Правилами технічної експлуатації теплових установок і мереж, затвердженими Наказом Міністерства палива та енергетики України від 14.02.2007 № 71, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 5 березня 2007 р. за № 197/13464. Цими ж Правилами встановлено, що постачальники теплової енергії, незалежно від їхньої відомчої належності та форм власності, відповідають за забезпечення споживачів тепловою енергією нормативної якості відповідно до договірних обов’язків з дотриманням установлених режимів постачання за умови додержання споживачами належного технічного стану тепловикористовувальних установок та внутрішніх (абонентських) теплових мереж.

Про що свідчить відмова надати документи, які підтверджують належний технічний стан внутрішньо будинкових теплових мереж? Про те, що їх стан неналежний. Про те, що роботи, передбачені нормативними документами і оплата за які включена до тарифу за теплопостачання, не виконуються. Про те, що стягнуті з мешканців кошти використовуються не за цільовим призначенням. І «Київтеплоенерго» – аж ніяк не єдине дітище КМДА, що паразитує на огрядних комунальних ланах.

Тож ще треба з’ясувати, хто кому боржник, і квитанція від Щербини з бажаною сумою боргу не є царицею доказів. Тому, отримавши «лист щастя» від Центру комунального сервісу, керуючої компанії, будь-якого іншого складальника податі, не поспішайте розраховуватись за їх рахунками, вимагайте звіту про виконану роботу.

Кор. НВ

Sharing is caring!

Send a Comment