Масова крадіжка коштів з карт «Приватбанку»: як повернути гроші (покрокова інструкція)

Епопея з масовим розкраданням грошей з карт «Приватбанку» триває. Клієнти нарікають на нездатність фінінститута забезпечити захист від шахраїв. Деякі прямо звинувачують кредитну організацію в співучасті в грабежах, вказуючи на появу у відкритому доступі бази користувачів за 2020 рік. Ситуацію вирішили прояснити журналісти «Країни».

Подробиці

Найбільш резонансний випадок останніх днів – регулярні списання «Приватбанком» з рахунку пенсіонерки, яка користується кнопковим телефоном,  суми до 700 грн включно за … відеоігри (документи, що підтверджують цей факт, наведені тут). В моменті приватівці примудрялися списувати кошти по два-три рази на день.

Опитаний журналістами «Обозревателя» прес-секретар «Привату» під впливом незаперечних доказів визнав проблему, проте розповідати про способи повернення грошей чомусь не став. Цього разу репортери не дали Олегу Сергі ухилитися від відповіді (покрокова інструкція витребування з банкірів незаконно списаних грошей приведена в нижній частині публікації).

За словами функціонера, шахраї навчилися використовувати технологію 3D-Secure для незаконного збагачення (мова йде про одноразові СМС-паролі з шести цифр для підтвердження транзакції, який вводиться після вказівки номера та терміну дії банківського “пластику” – ред.) Продавець (постачальник послуг) за допомогою цього інструменту переконується, що карта, з якою приходить платіж, чи не вкрадена і дійсно належить клієнту.

При цьому при оформленні автоматичної підписки на різного роду платні сервіси типу «Мегого», Apple TV, Netflix і їм подібні, код з СМС вводиться лише один раз – при прив’язці банківської карти. Для залучення громадян використовується «замануха» у вигляді пільгового періоду користування сервісом. Після закінчення акційного терміну гроші з прив’язаної карти списуються автоматично (така опція, як правило, прописана в призначених для користувача угоди, які мало хто читає). Банки, в свою чергу, не заморочуються відправкою СМС-повідомлень про кожне таке списання.

Більш того, окремі постачальники послуг прописують в призначених для користувача угоди пряму заборону на відмову клієнтів від оформленої раніше підписки.

Шахрайство з допомогою 3D-Secure

Експерти нарахували дві схеми обману громадян за допомогою 3D Secure: шахрайську (відверте злодійство грошей) і « хитру» (горезвісний дрібний шрифт, туманно прописані умови та інші хитрощі з метою примусити клієнта погодитися на списання коштів).

Номери банківських карт потрапляють в руки аферистів по-різному. Найчастіші випадки – з злитих в Мережу або куплених в даркнеті баз даних, через участь в псевдо-акціях, «розіграшах» і фейкових лотереях, через таємне фотографування при розрахунку в магазинах, оплати в терміналах, зняття готівки в банкоматах і т.д.

Отримавши номера карт, шахраї з’ясовують іншу інформацію. Для цього аферисти телефонують власникам «пластику» або відправляють електронні листи, позиціонуючи себе як співробітника банку-емітента, фахівця НБУ і т.д. В ході бесіди/листування зловмисники тим чи іншим способом виманюють у людей додаткову інформацію для здійснення афери.

Недобросовісні постачальники послуг часто заманюють клієнтів пільговим періодом. Для того, щоб користуватися умовним інтернет-телебаченням безкоштовно протягом терміну дії акції, громадянам пропонують пройти реєстрацію, обов’язковою частиною якої, є «прив’язка» карти з сервісу за допомогою описаної вище технології 3D-Secure.

Пароль через СМС відправляється лише один раз. Після закінчення пільгового періоду постачальники послуг починають автоматично списувати кошти за “щомісячні пакети”. У ряді випадків відмовитися від автоматичної підписки можна (користувачі, як зазначалося вище, не читають умови договору).

Спроби абонентів позбутися «підписного рабства» за допомогою «втрати» карти і її повторного перевипуску успішні далеко не завжди, оскільки банкіри за запитом постачальників послуг надають їм реквізити нового «пластика».

Після хвилі незаконних списань і нищівної критики на свою адресу, «Приватбанк» спробував виправити ситуацію шляхом впровадження в Privat24 опції відмови від підписок, пояснив Серга.

Шанси на повернення грошей мають лише користувачі, які не вводили код 3D-Secure при оплаті послуг. Якщо комбінація з шести СМС-символів вказувалася хоч якось або код був виманити у умовної бабусі обманним шляхом, гроші повернуті не будуть.

Покрокова інструкція по поверненню платежів, здійснених без введення коду 3D-Secure

  1. Звернення в банк із заявою про незаконне списання.
  2. Складання заяви про крадіжку грошей (необхідно простежити, щоб скарга була належним чином зареєстрована і обов’язково витребувати у банкірів вхідний номер).
  3. Очікування відповіді.

Від пропозиції подати усну скаргу через контакт-центр краще відмовитися, оскільки такі звернення часто губляться.

Після подачі скарги банк зобов’язаний провести розслідування і надати відповідь протягом 90 днів. У разі відмови від повернення коштів під надуманим приводом, юристи рекомендують звертатися зі скаргою в НБУ. Подати її можна в письмовому вигляді на сайті регулятора (посилання).

Якщо потерпілий від свавілля банкірів користувач своєму розпорядженні має достатній запас терпіння і вільний час, можна взяти на озброєння досвід нашого читача, який віднадив колекторів «Приватбанку» від дзвінків з приводу чужого кредиту.

Sharing is caring!

Send a Comment