Матеріальне прокляття людства

Німецькі вчені нещодавно опублікували цікаві дані: за останні 50 років, німці стали в середньому жити на 400% багатшими, а кількість нещасних людей, які страждають на депресію, зросла на 38%. Чому це відбувається? Чому працює така несправедлива пропорція? Я це явище називаю матеріальним прокляттям людства.

Воно розпочалося 100 років тому в Америці. Генрі Форд став найбагатшою людиною у світі завдяки реформації автомобільного виробництва. Його успіхи надихнули багатьох талановитих підприємців на створення найбільших брендів: Cadillac, Chevrolet, Buick (Бьюїк), Dodge (Додж). Нові машини буквально заполонили Америку. Через деякий час настав такий момент, коли продажі автомобілів різко впали. Ринок наситився.

І справді, навіщо комусь потрібна нова машина, якщо чудово їздить стара? Навіщо витрачати гроші? Зіткнувшись із проблемою збуту геніальні маркетологи придумали нове хитромудре рішення: вони почали вселяти власнику старих авто почуття неповноцінності.

Виробники автомобілів стали щороку випускати все нові та нові моделі. Їхній успіх надихнув підприємців інших галузей: одягу, косметики, взуття, і помчала душа до раю… точніше до пекла.

Часто можна бачити, з якою зневагою дурні, одягнені в модний одяг підлітки дивляться на дитину, яка не може собі дозволити таку розкіш. Зверніть увагу, що 2 рази на рік виробники одягу випускають нові колекції. Експерти, дизайнери нескінченно повторюють нам: «цього сезону буде модний зелений колір». Навіщо це робиться? Цей хитрий прийом створено збільшення збуту. Люди, які купили такий самий одяг, але червоного кольору торік почуватимуться некомфортно.

Транснаціональні корпорації маніпулюють свідомістю простодушного споживача, випускаючи постійно нові аксесуари, одяг і т.д. Вони витрачають на рекламу на рік $500 млрд. Цих грошей достатньо, щоби зробити людство нещасним. Щоб усвідомити повною мірою, яка це величезна кількість грошей, наведу порівняння. Для вирішення проблеми голоду на землі, на рік необхідно витратити лише $50 млрд.

Головна біда полягає не в тому, що нам постійно треба викидати добрі речі, бо вони вийшли з моди. Трагедія людства – невиправдані очікування. Купивши новий автомобіль, людина радіє короткий час. Якщо наступного дня його друзі придбають машини крутіше, ніж у нього – ця радість обмежиться лише одним днем.

Багато хто з нас більше прагне нових модних речей і, сам того не помічаючи, стає нещасним. Щурячі біги перетворили життя на суцільне пекло, на абсолютне безглуздя.

Я люблю свої старі речі. Деякі кофти, кросівки служать мені понад 10 років. Але як тільки треба йти на званий прийом чи ділову зустріч – виникає почуття, ніби мене ґвалтують. Потрібно виглядати як усі. У нас досі зустрічають по одязі. Але, на щастя, чим більше стаєш усвідомленою людиною, чим більше отримуєш задоволення від розвитку, навчання – тим вище підіймаєшся над усім цим мракобіссям.

Мав рацію Сократ, коли говорив: «У світі є тільки одне благо – знання, і одне зло – невігластво».

Наталія Манежева

Sharing is caring!

Send a Comment