Мову ворожнечі використовує телеканал Медведчука

Незалежна медійна рада знайшла ознаки мови ворожнечі, антисемітизму, порушення журналістських стандартів, вимог законодавства та Редакційного статуту телеканалу ZIK у телемарафоні «Тхне Соросом», який телеканал ZIK транслював 28 лютого.

Відповідний висновок щодо телемарафону Незалежна медійна рада оприлюднила 29 травня. Цю справу Незалежна медійна рада вирішила розглянути після відкритого звернення Міжнародного фонду «Відродження».

Незалежна медійна рада вважає, що зміст і мета марафону охоплювали не лише питання впливу Джорджа Сороса та його структур на Україну. На думку ради, телемарафон «Тхне Соросом», імовірно, слугував медійному пропагуванню ідей відставки уряду Олексія Гончарука, шкідливості західної підтримки українських громадських організацій і ЗМІ та мав на меті пропаганду інтересів конкретної політичної сили – «Опозиційної платформи – За життя».

Експерти Незалежної медійної ради вбачають у змісті телемарафону ознаки мови ворожнечі щодо організацій, які отримують підтримку від західних донорів, та підбурювання до антисемітизму.

Незалежна медійна рада вказала і на порушення низки журналістських стандартів у марафоні: незбалансованість, упередженість, сумнівна достовірність, неповнота поданої інформації.

Незалежна медійна рада дійшла висновку, що телеканал ZIK у марафоні «Тхне Соросом» порушив вимоги закону «Про телебачення і радіомовлення», які забороняють телерадіокомпаніям поширювати мову ворожнечі, порушувати права та інтереси третіх осіб та зобов’язують мовників поширювати об’єктивну інформацію.

Також канал порушив норми власного Редакційного статуту щодо поширення об’єктивної інформації та дотримання журналістських стандартів правдивості, точності, неупередженості, безсторонності, плюралізму думок, збалансованості.

Незалежна медійна рада також запропонувала Національній раді України з питань телебачення і радіомовлення провести більш детальний моніторинг контенту телеканалів ZIK, NewsOne та «112 Україна» з огляду на систематичне фіксування в ньому політичної пропаганди конкретної партії (порушення п. «в» ч. 1 ст. 59 Закону України «Про телебачення і радіомовлення»).

Такий моніторинг Нацради мав би стосуватися питань збалансованості/незбалансованості підбору гостей ефірів, опонування ведучими цим гостям (або відсутності такого), згадування політичних сил в ефірі за відсутності інформаційних приводів або створення самими телеканалами таких штучних приводів, коментарів телеведучих та журналістів на підтримку (або проти) конкретних політиків, політичних сил та озвучуваних ними тез. Відповідний моніторинг мав би охоплювати принаймні тиждень мовлення, вважає Незалежна медійна рада.

Джерело

Sharing is caring!

Send a Comment