Поки «Слуги» дозрівають до закону про столицю, кличківська зграя шматує Київ

Голова партії «Слуга народу» Олександр Корнієнко прокоментував ситуацію щодо законопроекту «Про місто Київ – столицю України», який «слуги» не можуть ніяк ухвалити вже майже півтора роки, попри численні обіцянки й гучний піар на цьому питанні. Утім його заява, м’яко кажучи, є дуже дивною, і після неї залишилось більше питань, ніж відповідей.

За словами керівника правлячої партії, законопроект «потребує переосмислення, його автори мають намір продовжувати над ним роботу», вони хочуть «знову зібратися й подивитися його ще раз». А ось «аргументація» Корнієнка, чому законопроект потребує чергового доопрацювання: «він трішки був вирваний із контексту, і зараз його потрібно повернути в загальний контекст… там є речі, які, можливо, вже потрібно переосмислити, а є, які потрібно залишити. Він поки ще дозріває».

Лідер партії «Народовладдя» Юрій Левченко нагадує на своїй сторінці у ФБ, що «слуги народу» зареєстрували законопроект «Про місто Київ – столицю України» ще у вересні 2019 року. Вже на початку жовтня, без нормального обговорення, у «турборежимі» його було ухвалено у першому читанні. Утім, далі законопроект на довгий час просто застряг у профільному комітеті. Врешті-решт майже через рік, у вересні 2020 року, з’явився текст законопроекту до другого читання. Але ось вже весна 2021 року, а цей вкрай важливий законопроект і не збираються розглядати. А голова партії влади (і водночас співавтор даного законопроекту) розповідає журналістам про необхідність «переосмислення» законопроекту та «повернення в загальний контекст».

Дійсно, даний законопроект потребує суттєвого доопрацювання. Так, і в редакції до другого читання у ньому є багато відвертих дурниць, багато корупціогенних положень, врешті-решт багато неузгодженостей із нормами чинного законодавства, зокрема, Конституції України. Утім, постають закономірні питання: що заважало авторам законопроекту ґрунтовно доопрацювати його, починаючи з осені 2019 року, що заважало монобільшості винести доопрацьований законопроект до сесійної зали Верховної Ради?!

Думаю, що я можу відповісти читачам на ці два важливі питання. Перша причина полягає в тому, що одними із ключових новел цього законопроекту є відновлення районних рад. Ймовірно, поки рейтинг «слуг народу» у Києві був високим, вони були зовсім не проти відновити ці ради, сформувати там більшість і взяти їх під свій контроль. А після того, як рейтинг правлячої партії почав стрімко знижуватися, владі районні ради вже невигідні. А після місцевих виборів восени минулого року стало очевидним, що влада збирається залишити незмінною теперішню ситуацію, коли столиця України позбавлена органів місцевого самоврядування на районному рівні, а районами Києва керують призначені Президентом голови РДА, які не мають жодної підзвітності перед киянами.

Друга причина полягає у тому, що на час реєстрації законопроекту «Про місто Київ – столицю України» та його ухвалення в першому читанні «слуги народу» планували провести перевибори Київського міського голови та Київської міської ради, чому, зокрема, вони й згадали про потребу нового закону про столицю. Але незабаром вони відмовились від цієї ідеї, мер Києва Віталій Кличко та Керівник Офісу Президента Андрій Єрмак поділили між собою посади, сфери впливу та корупційні потоки у столиці України, відтак у влади відпала потреба в ухваленні цього законопроекту, і його розгляд просто зупинили за вказівкою «згори».

Звісно, що керівник «слуг народу» Олександр Корнієнко все це прекрасно знає, але ж очевидно, що казати журналістам він цього не буде. А тому Корнієнко і годує українців байками про те, що законопроект «переосмислюється» і «дозріває».

Як бачимо, цій владі відновлення районних рад у Києві так само невигідне, як і попередній. Варто нагадати, що будучи народним депутатом України минулого скликання, я декілька разів реєстрував законопроекти, якими передбачалося відновлення районних рад у столиці, але жоден із них навіть не було винесено до сесійної зали.

Юрій Левченко наголошує, що нова редакція закону про столицю має бути ухвалена. Зокрема, цим законом повинні бути відновлені районні ради. Саме виконкоми районних рад мають здійснювати виконавчу владу в районах. Керівництво району повинно обиратися киянами, а не призначатися згори, і це має бути закріплено в новому законі про столицю.

Sharing is caring!

Send a Comment