Юрій Левченко: Рада «засекретила» стенограми засідання комітету, який очолює голова партії «Слуга Народу» О.Шуляк

Голова правлячої партії «Слуга народу» знищила офіційні документи Верховної Ради, щоб прикрити свою брехню і корупційну змову з керівництвом НАЗК. Хочете побачити, як виглядає кричуща корупція на законотворчому рівні під дахом голови правлячої партії «слуг» Олени Шуляк, керівництва Верховної Ради та Національного агентства з питань запобігання корупції? Тоді вам необхідно почитати офіційно начебто «неіснуючу» стенограму засідання Комітету Верховної Ради з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку та містобудування від 28.11.2022, яку отримала наша команда Народовладдя.

Мова йде про розгляд злочинної «реформи» містобудування у вигляді законопроекту 5655 від голови правлячої партії «Слуга народу» Олени Шуляк, яку вона проштовхнула через Верховну Раду в інтересах своїх господарів – злобудовної олігархії.

Але спочатку трохи нагадаю, про що мова. Прийнятий ще 13 грудня минулого року і досі не підписаний Президентом законопроект 5655, це не пересічний закон, а ключовий документ, який впливатиме не тільки на те, як розвиватимуться всі українські міста протягом наступного десятиліття, але й на те як само використовуватимуться ті мільярди, які будуть витрачатися на відбудову країни. Навіть до повномасштабного вторгнення, в асфальт та бетон заливалося 15-18% ВВП, а в перші роки після нашої Перемоги, ця частка може значно зрости, враховуючи об’єми руйнувань.

Законопроект в першому читанні було прийнято ще в липні 2021 року. До другого читання суттєво зросло значення самого закону, а його текст було принципово змінено – закон не лише збільшився в об’ємі на 70%, але і майже 80% прийнятого в першій редакції тексту було переписано поданими 28.11.2022 з колосальними порушеннями Регламенту Верховної Ради 223-ма правками від Олени Шуляк.

5655 – це не просто нові правила забудови українських міст, але і використання мільярдів доларів очікуваної допомоги від наших союзників на відбудову. Щоб ця допомога на відновлення була максимально можливою й швидкою, Україні потрібне містобудівне законодавство із ідеальними запобіжниками від розкрадання наданих коштів. Але 5655 ідеальний для прямо протилежного – дерибану цієї допомоги, бо він централізує всі схеми контролю в руках одного Віце-прем’єра по відновленню та знімає відповідальність з державних органів, як замовників будівництва за публічні кошти. А якщо говорити про якісний розвиток українських міст – щоб вони були комфортні для всіх їх мешканців, а не лише маленької привілейованої верстви найбагатших – то це стає взагалі неможливим, адже після цієї «реформи» громада втратить навіть теоретичний шанс на зупинку будь-якої незаконної забудови. Детально ми розписували негативи цього антинародного законопроекту тут: https://www.facebook.com/100064606992196/posts/533229835507245/

І ось цей жахливий для переважної більшості українців закон протягнули лише 228 голосам завдяки підтримці депутатів від ОПЗЖ та брехні Олени Шуляк та голови НАЗК Олександра Новікова про його нібито «антикорупційність».

Як розповідала в інтерв’ю особисто пані Шуляк, в сесійній залі 13 грудня законопроект п’ять разів знімали з розгляду, бо не вистачало голосів. Але ці договорняки з депутатами проводилися за кулісами і вони ніде офіційно не зафіксовані.

Єдині документи, які могли б пролити світло на розвиток подій та стати доказами нахабної брехні всій країні голови правлячої партії – це стенограми засідань відповідного Комітету від 28.11.2022 та 08.12.2022, на яких відбувалося протягування законопроекту 5655 до сесійної зали.

Але «за дивним збігом обставин», саме цих двох стенограм, як і відео- та аудіозаписів цих засідань Комітету, досі не було оприлюднено. При цьому, відповідно до Закону «Про комітети Верховної Ради України», стенограма є обов’язковим документом. А частиною шостою ст. 51 цього закону взагалі встановлено, що протокол і стенограма засідання комітету є офіційними документами, що підтверджують процес обговорення і прийняття рішення.

Наша партія Народовладдя спробувала офіційно отримати ці документи, направивши відповідний запит. А у відповідь з Апарату Верховної Ради надійшла абсурдна за своїм змістом відповідь, що ці два засідання Комітету відбувалися в режимі відеоконференцій, під час яких відеозапис та стенограма не велися!

Прикметно, що буквально через два тижня після мого запиту на отримання відповідних матеріалів засідань Комітету (який зараз очолює О. Шуляк) з розглядом 5655, 28 липня на мене напали, зламали 4 ребра та розпочалася величезна інформаційна кампанія очорнення нашої партії, волонтерського центру та мене особисто, яка мала шість хвиль на найбільших Телеграм-каналах країни й тривала весь серпень. Робилося це з метою дискредитувати нас в очах суспільства і нівелювати на майбутнє нашу викривальну інформацію про корупційну змову найвищих посадових осіб країни.

Але в Апараті Верховної Ради ще залишилися нормальні люди, які, реагуючи на свавілля та відверте порушення закону заради проштовхування жахливого антинародного законопроекту, надали нам одну із цих нібито «неіснуючих» стенограм Олени Шуляк – за 28.11.2022. Після її читання стає зрозумілим, чому в керівництві Верховної Ради погодилися піти на злочин і приховати документи, адже там не лише яскрава демонстрація принципів роботи голови президентської партії Шуляк, але й чіткі докази корупції в Національному агентстві з питань запобігання корупції.

До речі, друга стенограма теж існувала, але цілком імовірно, що Шуляк вдалося її повністю знищити. І з цим мали б розбиратися правоохоронні органи.

Отже, згідно стенограми від 28.11.2022, під час розгляду на Комітеті цього переписаного закону, депутати прямо казали, що вони теоретично не мали можливості вивчити фінальну редакцію, бо порівняльну таблицю з нею на 2100 (!) сторінок отримали лише за кілька годин до засідання.

При цьому всі розуміли, що мова не просто про дрібні технічні правки. Як риторично зазначив один із членів Комітету: «Я розумію, що у вас пройшла лінгвістична експертиза. Я не розумію, як за результатами лінгвістичної експертизи з’явилася будівельна амністія?».

Засідання було настільки очевидно підлаштоване під інтереси Шуляк та її злобудовної мафії, а запрошена на засідання група підтримки від забудовників виглядала настільки абсурдно, що навіть нардеп Антон Яценко здивувався, що Шуляк не запросила на засідання Рух ЧЕСНО, як представників опозиції до лобістів «реформи».

Але найбільш цікавий виступ був у заступника голови НАЗК Андрія Вишневського

1) Пан Вишневський акцентує увагу, що текст, який розглядається на Комітеті повторно, це «очевидно зовсім інший текст, ніж вивішений на сайті Верховної Ради до другого читання».

2) Він, як уповноважена особа НАЗК, відразу заявляє про наявність корупційного ризику, що полягає у порушенні вимог ЗУ «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», бо такого роду проекти актів вимагають оприлюднення з наданням відповідного часу всім зацікавленим сторонам на ознайомлення і висловлення своїх позицій і коментарів.

3) І найголовніше: Вишневський прямо заявляє, що НАЗК повинно буде зробити повторну антикорупційну експертизу законопроекту, якщо їх попередні зауваження і застереження не було враховано.

Чому це вкрай важливо?

Бо після цього засідання Комітету НАЗК провело моніторинг переписаного Оленою Шуляк законопроекту, встановило наявність багатьох нових корупційних ризиків і… замість проведення антикорупційної експертизи, потайки надіслало 30 листопада 2022 року свої зауваження, що були лише обґрунтуванням необхідності проведення експертизи, до Верховної Ради. Завдяки витоку інформації, про ці непублічні зауваження НАЗК стало відомо і до них офіційно звернулася Національна Спілка Архітекторів України – НСАУ із проханням провести антикорупційну експертизу.

Навіть самі по собі такі звернення – підстава для проведення експертизи відповідно до Методології проведення антикорекспертизи (затверджена наказом НАЗК від 20.10.2020 № 470/20).

Така сама підстава для проведення експертизи за Методикою НАЗК – порушення чи фіктивність процедури консультацій з громадськістю. І про наявність цього порушення на засіданні Комітету заявив сам Вишневський.

А у випадку виявлення ознак корупційних ризиків, як відбулося при перевірці нового тексту, НАЗК взагалі було зобов’язане призначити експертизу як відповідно до Методології, так і відповідно до власного Порядку проведення антикорекспертизи (затверджений наказом НАЗК від 29.07.2020 № 325/20).

Проте НАЗК порушило абсолютно все, але антикорупційну експертизу так і не призначило!

А той самий заступник НАЗК – пан Вишневський, котрий 28 листопада на Комітеті заявляв про обов’язковість повторної експертизи, 8 грудня надіслав НСАУ відповідь з відмовою в проведенні експертизи. Мотивуючи тим, що… НАЗК не має права проводити повторну антикорупційну експертизу взагалі!

І це лише перша – менш резонансна – стенограма (до речі, ми запрошуємо широку громадськість її прочитати й проаналізувати – там ще багато чого дуже «цікавого».

Ось посилання на цей файл: https://drive.google.com/drive/folders/1tdKGMA1sCaQEEIbst4b5PIrYj7WP4rGC?fbclid=IwAR3nWTVDlE20GcpJNcXh3o4a8Zanc7ZJxnR7UrzO9qPMwjeVHfLClRjQrdw

Нам достеменно відомо, що 8 грудня на засідання Комітету Олена Шуляк вже нахабно брехала про повне врахування всіх зауважень НАЗК, хоча більшість зауважень враховано не було, й не могло бути враховано в принципі, адже НАЗК не провело повторну експертизу, як мало це зробити. І саме ця брехня, публічно підтверджена подальшими інтерв’ю вже голови НАЗК Олександра Новікова, і дозволила зібрати голоси спочатку на Комітеті, потім у сесійній залі, а тепер утримує Президента від накладання вето на нібито «антикорупційний» закон.

Ось так і працює справді велика корупція на законотворчому рівні в Україні

Особисто голова правлячої партії протягує корупційний законопроект. Особисто керівництво НАЗК, що має запобігати корупції, свідомо та завзято забезпечує дах для корупціогенного закону, допомагаючи будувати нові вкрай небезпечні для країни корупційні схеми.

І якби влада дійсно тримала курс на євроінтеграцію, про яку «слуги» так багато й пафосно розповідають, то голова Верховної Ради України Руслан Стефанчук не надсилав би до Європарламенту ганебні листи в підтримку афери будівельної мафії (і це після того, як Європарламент прямо закликав Зеленського ветувати 5655!), і не прикривав би корупційну змову голови правлячої партії, а забезпечив би дотримання вимог Регламенту Верховної Ради при розгляді законопроектів та оприлюднення обов’язкових згідно із законому стенограм засідань комітетів.

Якщо Президент України Володимир Зеленський дійсно збирається боротися з корупцією, то він накладе вето на злочинний законопроект 5655 голови його партії – прислужниці злобудової олігархії пані Шуляк, яка систематично бреше й навіть знищує офіційні документи заради його проштовхування. Зеленського це закликає зробити не тільки українське суспільство, але й навіть Європарламент.

Якщо Президент України Володимир Зеленський дійсно збирається боротися з корупцією, то він буде вживати всіх можливих заходів для покарання всіх винних у цій афері, починаючи з голови власної партії, й закінчуючи керівництвом Верховної Ради та НАЗК.

Наша партія Народовладдя вкотре закликає його все це нарешті зробити!

А якщо цього всього не буде, то доведеться лише констатувати, що всі його розмови про прирівняння корупції до державної зради є лише пустим задурюванням українського народу.

  1. P. S. Ми вже направили заяву в правоохоронні органи на притягнення голови правлячої партії Олени Шуляк та керівництва НАЗК до кримінальної відповідальності, та перевірки причетності до їхньої корупційної змови Голови Верховної Ради України Руслана Стефанчука.
  2. P. P. S. Дякую представнику нашої команди Народовладдя – експерту з містобудівного законодавства Георгію Могильному – за аналіз стенограми та всю його колосальну роботу по викриттю корупційної змови НАЗК разом із Шуляк!

Sharing is caring!

Send a Comment