Як березанські чиновники уникають тендеру

Механізм простий: закуповуючи дитячі майданчики, спочатку занижують їх вартість, а потім до укладеного договору вносяться зміни, а саме – змінюють ціну на одиницю товару…

 bezymyannyj1

Мета Закону «Про публічні закупівлі» досить благородна: він спрямований на забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Але, незважаючи на це, прагнення втілити його норми в життя у місцевих чиновників відсутні. Навпаки – вони усіма способами намагаються їх обійти.

Як? Наприклад, зробити очікувану вартість закупівлі нижче порогів, після яких вступає в дію Закон України «Про публічні закупівлі». Це 200 тисяч для закупівлі товарів та послуг та 1 мільйон 500 тисяч гривень – для робіт.

Закон не змушує замовників оприлюднювати детальну інформацію про закупівлі нижче вказаної вартості. Отже, замовники можуть не боятися ні гнівних журналістських публікацій, ні державних контролерів і спокійно занижувати вартість закупівель, щоб уникнути тендерів.

Ось як це виглядає на практиці. Депутати Березанської міської ради приймають рішення про виділення коштів для облаштування дитячих майданчиків у розмірі 390 тис. грн. А що це означає? Здавалося б лише одне – проведення тендеру на закупівлю дитячих майданчиків у найбільш вигідного постачальника. Навіщо? Щоб зекономити кошти місцевого бюджету. Але хто цим у Березані переймається?

І ось із цих видатків знову ж таки рішенням депутатів місцевої ради кошти у сумі 210 тис. грн перерозподіляють на інші цілі. Залишок, у вигляді 180 тис. грн, — цілком пристойна сума для закупівлі дитячих майданчиків, а головне – «підпорогова», тобто така, яка дозволяє уникнути проведення тендерної процедури. 6 жовтня КП «Березанський комбінат комунальних підприємств» укладає договір з ФОП Ромащова І.В., який знаходиться у м.Харків на постачання 3 ігрових комплексів «Старт», 5 каруселей «Стандарт», 5 подвійних гойдалок, 5 балансирів «Класик», 3 будиночків «Солнышко», 2 ігрових комплексів «Спартак», 1 ігрового комплексу «Тімбо» на загальну суму 180 тис. грн.

ditmajdanchik

Однією з умов договору є самовивіз товару транспортом Покупця. Тобто до цієї суми варто додати ще й транспортні витрати! Але на цьому наші пригоди з закупівлею дитячих майданчиків не завершуються, адже ж лишилося 210 тис.грн запланованих видатків. Як вчинити так, аби й цього разу уникнути тендеру?

7 жовтня 2016 року до укладеного договору вносяться зміни, а саме – змінюють ціну на одиницю товару.

zmini_do_dogovoru

Залишається «дрібничка» – переадресувати видатки для додаткової оплати вже профінансованої продукції.

Наскільки така практика є розповсюдженою? Для нашого містечка вона традиційна. Між тим, хоча в законі відсутнє обов’язкове оприлюднення підпорогових закупівель, наказ Мінекономіки від 15.09.2014 № 1106 встановлює: «якщо очікувана вартість закупівлі є меншою порогових сум, такий предмет закупівлі відображається у додатку до річного плану».

Додаток до річного плану оприлюднюється замовником на власному веб-сайті. Ви бачили той додаток? От і ми не побачили…

Іван ГРИГОРІВ

 

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *