У Київській опері процвітає мафія?

Керівництво Національної опери України забуло про свої прямі обов’язки, і замість розвитку культури, спираючись на відпрацьовані корупційні схеми і заступництво вищих чинів Міністерства культури, цинічно розкрадає бюджетні мільйони.

130003887

Про це на прес-конференції в інформаційній агенції «Інтерфакс-Україна» заявили оперний співак, володар нагород «Греммі», народний артист Анатолій КОЧЕРГА і театральний продюсер, глава «Фонду Дениса Матвієнка» Олена МАТВІЄНКО.

2_Obschaya_500x375

«Вже не перший рік керівники Національної опери України, в особі генерального директора Петра Чуприни, головного режисера Анатолія Солов’яненка спільно з керівництвом Міністерства культури «дерибанять» величезні кошти, які виділяються з бюджету на театр, — повідомила журналістам Олена Матвієнко. — Я хочу звернути увагу присутніх, що третім учасником прес-конференції був запрошений журналіст Володимир Тимофійчук, який провів журналістське розслідування фактів корупції в Національній опері України, і випустив серію передач «Люстратори 7.62» на телеканалі 2 + 2 на цю тему».

3_Елена_Матвиенко

За словами Олени, не пояснюючи причини, керівництво каналу заборонило журналісту брати участь у прес-конференції. Розслідування Володимира Тимофійчука стосувалося діяльності Петра Чуприни і Анатолія Солов’яненка, а також їх взаємодії з Міністерством культури, в особі міністрів, які займали цей пост в останні роки. Зокрема, піднімалися питання виплат заробітних плат керівникам театру, премій «мертвим душам» і т.п. З’ясувалося, що сумарні виплати генеральному директору та головному режисеру протягом року становили близько 2 млн. грн. У результаті фінансової перевірки, яка проводилася контрольно-ревізійної палатою, спливли факти нецільового використання понад півтора мільйона гривень. Звіти фінансової інспекції були передані в прокуратуру, але там не виявили складу злочину в діях керівництва театру. Однак після проведеного журналістського розслідування канал повторно звернувся до прокуратури з проханням ще раз вивчити матеріали. На цей раз справа трохи зрушила з місця — прокуратура знайшла причини проводити розслідування. Але за вісім місяців, незважаючи на всю очевидність фактів, за якихось причин слідчі Шевченківського райвідділу міліції так і не домоглися якихось результатів.

У результаті фінансової перевірки, яка проводилася контрольно-ревізійної палатою, спливли факти нецільового використання понад півтора мільйона гривень. Звіти фінансової інспекції були передані в прокуратуру.

За результатами перевірки КРУ, щороку Національна опера витрачає близько 80 тисяч доларів на медичне обслуговування працівників театру. Однак ніхто з працівників ніколи не чув про те, що йому належить медичне обслуговування. Також сотні тисяч гривень виділяються з бюджету на харчування працівників, але про нього теж у театрі ніхто не знає. У нас є документація, яка підтверджує виділення Мінкультом з бюджету більше п’яти мільйонів доларів під замовлення на проведення державних свят. Це стосується діяльності державного підприємства «Мистецтво України», директором якого був головний режисер театру Анатолій Солов’яненко. Багато років підприємство працювало за кількома корупційними схемами, які дозволяли обходити процедуру тендеру і завищувати кошторис заходу в три і більше рази. Один з яскравих прикладів — кошторис фестивалю «Український спів у світі», на проведення якого з держбюджету було виділено 2,5 млн. грн. У заході брали участь представники української діаспори з 14 країн світу. Судячи з бюджету, подія дуже важлива, якщо держава витрачає на це такі гроші. В Інтернеті про це є всього один матеріал! І той на сайті діаспори. У ньому організатори радіють тому, що в такий важкий час і без фінансування вдалося провести цю подію. За словами організаторів, гроші на дорогу для учасників давали меценати, а жили учасники у гуртожитках. Також, скаржиться один із засновників фестивалю Олександр Шокало, — підвело і технічне оснащення. А що ж за кошторисом? А за кошторисом на поселення артистів пішло 52000 доларів, а на звук і світло — 200 тисяч доларів! Самі того не підозрюючи, всі учасники жили в комфортабельних умовах в готелі, а виступали з таким звуком, якому позаздрили б світові поп-зірки. І прикладів таких подій, які організовував Анатолій Солов’яненко дуже багато.

За результатами перевірки КРУ, щороку Національна опера витрачає близько 80 тисяч доларів на медичне обслуговування працівників театру. Однак ніхто з працівників ніколи не чув, що йому належить медичне обслуговування. Сотні тисяч гривень виділяються з бюджету на харчування працівників, але про це теж у театрі ніхто не знає.

Поки у керівництва Національної опери України стоять Петро Чуприна і Анатолій Солов’яненко, театр рік за роком втрачає талановиті та кваліфіковані кадри, які масово їдуть працювати за кордон. Це стосується і співаків, і музикантів, і танцюристів. Вони, як правило, осідають в інших країнах і додому не повертаються. Річна відвідуваність театру катастрофічно низька і складає всього 46%. Глядача не обдуриш! Але керівництво не дивиться на відвідуваність і на якість постановок, адже фінансування театру від цього не залежить і надаватиметься в будь-якому випадку, якими б не були результати.

«Оперні театри повинні бути брендом країни. Наш оперний театр відомий, судячи по Інтернету, тільки як архітектурна споруда. Я дуже радий, що, нарешті, починають копати так звану «культурну мафію», — заявив володар премії «Греммі», народний артист СРСР Анатолій Кочерга.

4_Анатолий_Кочерга

— На сьогодні всі музичні установи по вихованню нового покоління артистів «кують кадри» для зарубіжних театрів. Я вже 25-й рік працюю за кордоном за контрактами, і жодного разу не виходив на сцену Національної опери України. При цьому з бюджетом, який має наш оперний театр, сюди могли б запрошуватися кращі західні режисери, диригенти і актори. Сьогодні в Національну оперу України соромно ходити. Там частенько в залі людей менше, ніж на сцені.

Хто такий пан Чуприна, що він отримує 140 тисяч гривень на місяць?! В той час, як актори отримують по п’ять, шість, максимум 10 тис. грн. Яке він має право перетворювати артистів у своїх рабів і робити так, що ті не насмілюються сказати слово проти дирекції тому, що бояться звільнення? Чому ЗМІ про це мовчать?»

Річна відвідуваність театру катастрофічно низька і складає всього 46%. Глядача не обдуриш! Але керівництво не дивиться на відвідуваність і на якість постановок, адже фінансування театру від цього не залежить.

Наостанок Олена Матвієнко висловила сподівання, що здоровий глузд і добра воля візьмуть гору над жадібністю і самодурством, і Національна опера очиститься від корупційного накипу і почне приносити славу Україні, згідно зі своїм багатющим потенціалом, а також талантом музикантів, співаків і танцюристів.

— Оперний театр це система, яку не можна назвати корумпованою. Там працює 1300 професіоналів найвищого рівня, а корумповано лише кілька людей. Вони багато років керують театром, як своєю вотчиною, і саме їх позиція не дозволяє провести реформу Національної опери України, і перетворити театр на процвітаючий центр національної культури, — підсумувала Олена Матвієнко.

КРУ і прокуратура виявили численні фінансові зловживання в Національній опері України, проте ніяких наслідків для керівництва це не мало.

Sharing is caring!

4 thoughts on “У Київській опері процвітає мафія?”

  1. Просимо представників ЗМІ утриматись від розповсюдження неперевіреної або завідомо неправдивої інформації, що може бути поширена під час означеного заходу.
    З повагою, прес-служба Національної опери України.
    http://opera.com.ua/news/zvernennya-nacionalnoyi-operi-ukrayini

    1. Ця стаття базувалася на інформації з прес-конференції в інформаційній агенції «Інтерфакс-Україна», де всесвітньо відомі особи оперний співак, володар нагород «Греммі», народний артист Анатолій КОЧЕРГА і театральний продюсер, глава «Фонду Дениса Матвієнка» Олена МАТВІЄНКО відкрито заявили про те, що керівництво Національної опери України забуло про свої прямі обов’язки, і замість розвитку культури, спираючись на відпрацьовані корупційні схеми і заступництво вищих чинів Міністерства культури, цинічно розкрадає бюджетні мільйони. Тому цей матеріал не був знят й попав в стрічку новин “Укнету”. У відповідь пропонуємо прес-центру Національної опери України опублікувати на нашому сайті свою альтернативну точку зору.

  2. У Львівській Опері схожа ситуація! Тільки ще гірша! У києві хоч кадри професійні! А у нас, до прикладу, в балеті, професійно непридатні люди,яких і тримають собі в підтримку керівники!

    Чому у Львівській Опері не хочуть грати на скрипці Страдіварі | Львівський портал
    http://portal.lviv.ua/news/2015/10/02/chomu-u-lvivskiy-operi-ne-hochut-grati-na-skriptsi-stradivari

    (2) John Smith – Про ЛЮБОВ… Про ЛЮБОВ до своєї справи, балету та до…
    https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=135816770105487&id=100010314940957&fref=nf

    Як регіонала Едера на колінах просили не “знищувати” Львівський оперний театр (ВІДЕО) | Корупція Інфо
    http://korupciya.com/yak-regionala-edera-na-kolinax-prosili-ne-znishhuvati-lvivskij-opernij-teatr-video/

Send a Comment